söndag 18 augusti 2013

Välkommen tavla!!!

Jag har just nu snöat in mig på att göra tavlor till huset och denna gång så blev det en Välkommen tavla. Inspiration till den här tavlan har jag fått från Donna Downey. Om ni går in på hennes sida och går in på Portfolio och Painting Gallery så tror jag ni kan lista ut vilken tavla som har varit min inspiration :). Ni hittar massor av fint där.

Jag hade för länge sedan målat ett motiv med Nalle Puh på den här canvastavlan men nu målade jag över med vit gesso först.

Och sedan har jag lekt med flera olika färger av Golden Fluid Acrylic färger för att skapa denna tavla. Grönt nertill och blått upptill, jag har blandat ut med vit gesso för att få lite mer levande färg och sedan har jag låtit det gröna och blå växa in i varandra. Där är det enda som jag har lite svårt för att färgen torkar ändå relativt fort så nästa gång jag ska göra en sån stor tavla ska jag blanda i något medium som gör att det torkar långsammare.
Husen är gjorda med utrivna sidor från min filofax och sedan fått färg på. Fönstrerna är spillbitar från en MME serie som jag hade på skrivbordet och fått skuggningar med svart Faber-Castell PITT Big Brush penna, likaså vit. Jag har även använt flera olika Gelatos och suddat ut det med fingrarna för att få lite mer skuggningar.
Med hjälp av svart gesso och lite olika stenciler så har jag skapat lite "struktur" som det så fint heter lite här och där. Taken på husen är gjorda av wellpapp-papper som jag har smutsat ner med färg och gelatos.
Kan säga att jag älskar att jobba med dessa härliga färger, måste bara lära mig hur jag ska hinna bearbeta dem när det är en stor tavla.

Inga kommentarer: