onsdag 19 juni 2013

ArtFusion 2013 med Nat och Birgit

I helgen som var så unnade jag mig en helg med 4 st scrapkurser. Det var Nathalie Kalbach och Birgit Koopsen som har slagit sina påsar ihop och höll 4 st olika kurser. Och då två av dem är samma som vi har planerat in för Creative Moments så kände jag att det var ett ypperligt läge att testa dem.

Jag tog flyget fredag eftermiddag till Nederländerna och tog tåget 30 min till Utrecht. Hur smidigt som helst. På kvällen träffade jag Nat och Birgit en stund och pratade bara strunt. Det är alltid kul att höra dem prata och se hur de tänker, jag har ju haft möjligheten att träffa Nat vid flera tillfällen.

På lördag morgon gick jag upp tidigt för att hjälpa Nat och Birgit med det sista inför kurserna. Jag är ju van vid att det alltid är massor kvar att göra på morgonen så jag erbjöd mig att hjälpa dem vilket de tacksamt tog emot.

Promenaden från hotellet till kurslokalen tog ca 10 min och det var längs med en kanal och vi passerade en kvarn på vägen, typiskt nederländskt.
Så här såg området ut där vi var, hur mysigt som helst.
Ena kurslokalen, här är det färdiga kit framplockade för en av Birgits kurser.
Här hälsar Nat och Birgit oss alla välkomna till denna helg.
Jag fick börja med att gå Nats Season Canvas kurs, som är samma som hon ska hålla på Creative Moments. Här är hennes exempel på canvas tavla. Min får ni se lite senare.
Därefter så gick jag Birgits minialbum med mycket embossing, jag är inte riktigt bekväm med embossing men kan känna att det var väldigt kul med så många olika färger.
Här ser ni min framsida som jag höll på med. Fick tyvärr inte min bok helt klar då jag fick migrän-känning så på slutet så var det inte mycket aktivitet från min sida och sedan gick jag till hotellet 30 min innan kursavslut. Jag sov sedan 2 timmar och kände mig mycket piggare efter det.
På söndagen var det dags för Birgits Layout kurs där man skapar egen bakgrund. Även den kursen kan man gå på Creative Moments. Det var mycket olika tekniker på att få egen bakgrund som fungerar både för layouter och annan mixed media.
Så här såg det ut under processen.
Sista kursen var att testa pan pastell och så här såg kitet ut om vi fick där. Även här var det mest att testa olika tekniker så jag fokuserade inte på att göra klart någon sida utan jag kommer nog göra om innersidorna för att få ett färdigt minialbum.
Här är Nat i sitt esse för att visa lite om Pan Pastell.
Här ser ni mig med Nat och Birgit framför dörren till kurslokalen.
Har du inte anmält dig till Creative Moments så ta chansen och gör det!!! Mer info hittar du här.

Inga kommentarer: