lördag 5 januari 2013

Ny teknik...

och om ni spanade in Scrap-Perras blogg igår så såg ni en annan sida med samma teknik.Jag har nämligen haft en liten träff med två tjejer där vi gjorde mest Mixed Media och då visade Paula en artist som heter Teesha Moore och jag har inspirerats av henne. Bilden är från en tidning från Make Up Store med massor av ansikten. Tanken är att man ska inspireras till olika sminkningar och idag ska jag faktiskt få en kurs i detta, jättebra julklapp. Men maken hade nog inte tänkt att jag skulle riva ut bilder för att använda dem i art journalingen, hi hi...

Nåja här är en sida. Röd och gul akrylfärg i botten i mitt album Dyan Revealey. Två olika stämplar från Tim Holtz som ram med svart Archival Ink. Det har jag sedan doodlat med vit signopenna.
Utöver det har jag skapat mönster med olika tag-mönster på en stencil från Crafters workshop som har fått färg och doodling.
Här är fler tags och journalingrader.
Kan säga att det var kul men jobbigt, på något sätt så drar jag upp axlarna när jag doodlar så det var stort behov av att röra på axlarna och ryggen efteråt.

1 kommentar:

jenny/e.j.m sa...

Men åh så fin, härliga detaljer, snygg journaling läcker=)

Kram Jenny/e.j.m