lördag 5 januari 2013

Creative Jumpstart 2013

Nathalie Kalbach har återigen dragit ihop ett antal otroligt duktiga scrappare som visar en varsin video av olika tips och tekniker för att få igång sitt scrappande. Vissa dagar är det företag som "sponsrar" med olika utlottningar så man har möjlighet att vinna massa roliga produkter. Hon kallar detta för Creative Jumpstart Summit 2013 och det är helt gratis. Det är bara att anmäla sin mailadress och så får du dagligen ett mail med länk till videon. Ni hittar länk till att anmäla er lite längre ner på denna sida i Nats blogg.
Jag deltog även förra året som då var den första sådan och tyckte att det var ett bra sätt att få koll på lite nytt och få se en del nya talangfulla artister som man kanske inte hade koll på. Än så länge har det varit bra videon och nedanstående sida har jag gjort utifrån tips från Julie Fey-Fan Baltzer. Hon designar bland annat ett antal stenciler för Crafters Workshop.
Det jag har gjort är Gesso i botten (för sidan var lite kladdig med andra färger men jag vill fylla upp sidorna i denna art journal, det syns bla lite lila som inte var vattenfast och har reagerat med gesson...)

Sedan med en stencil med stora cirklar haft på 3 olika färger Distress ink pad med applikatorn. Sedan Chevron stencilen samma 3 färger av distresser, även över samma färgskalor, det gav ganska kul effekt tycker jag.

Därefter en harlequin mönstrad stencil från Dylusions hade jag på lite gul akrylfärg.
En cirkelstencil från Prima/Donna Downey och grön Dylusion fick ge lite mer effekt.
Citatet hittade jag bara i huvudet faktiskt.

Inga kommentarer: