torsdag 8 november 2012

Mobilskal dekorerat!

Jag spanar in Christy Tomlinsons blogg med jämna mellanrum och hon har ju börjat sälja sina orginalsaker och hon har även börjat göra mobilskal med she art och likande. Och jag ville testa det och göra en till mig för jag skulle ändå byta ut den gamla för den var trasig.

Så jag köpte ett svart skal och började leka. Först tog jag ett lager av Tim Holtz Tissue paper, det nya med fjärilar och limmade fast med mod podge. Efter det lite akrylfärg här och där. Sedan letade jag efter lite olika dekorationer och hittade lite olika stickers som jag limmade fast med mod podge. Sedan gick jag lös med lite olika PITT-pennor från Faber-Castell.  Och sedan fyllde jag på med lite med en svart tunn penna som denna gång var också från Faber-Castell.
Ganska nöjd men det var inte riktigt det jag hade tänkt mig för mönster men då jag var sjuk i feber så orkade jag inte leta efter det jag hade tänkt, har lite stökigt i mitt scraprum :).

Ska köpa fler skal och tänkte nog göra ett som är lite mer vinter inspirerat.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad läckert!! jag tycker du har lyckats bra trots feber och elände!!

Stephi sa...

å så snyggt det blev, härligt glatt i mörkret. Ska bli kul att se ditt vinter skal.

Ziro sa...

Tjusigt!