söndag 11 november 2012

Julkortsutmaning

Ikväll är det en julkortsutmaning på Facebook och det är att göra ett julkort men man får inte använda RÖTT, GRÖNT, BLÅTT och BRUNT. Så då kom jag på en ide om att göra det i rosa och turkost. Jag letade lite efter papper i dessa färger men orkade inte stånga mig in till mitt scraprum så jag hittade den här stora stämpeln från Tim Holtz. Jag såg även mina inköpta ZING embossing pulver som jag köpte i USA i somras för att jag skulle testa dem för Scrap-Perras räkning och då jag inte hade testat dem ännu och hade passande färger så fick det bli dem.

Clear emnbossing dyna och turkost embossing pulver. Sedan rosa distress dyna (Picked Raspberry) och använde ink verktyget för att ha mörkare i kanterna och ljusare i mitten.
Lite rosa blommor med en grå halvpärla. Och ni ser lite svagt att jag har stansat ut en On the edge dies med snöflingor i plast som sticker ut på kanten.
Likadant kort men i andra färger, rosa embossing pulver och turkos distress dyna (Evergreen Bough).
Rosa blommor och en plast die.
Får fundera ut vem som kan klara av icke-tradtionellt kort i jul!

Inga kommentarer: