lördag 15 september 2012

Leker vidare med art journal...

och jag fortsätter använda min bok som jag har tagit från bokhyllan.

Har först haft på gesso på sidan och sedan har jag mistat med lite olika färger på Dylusion och sedan höll jag upp sidorna så att de fick rinna lite.  Jag fick inspiration till detta på Pinterest både upplägg och färgskalan. 
Sen har jag haft på lite washitejp, det är Heidi Swapps klara färger och jag hade inte upptäckt att den gula och oranga var randiga förrän jag började använda dem...Lite svart gesso med hjälp av toarulle och en annan liten rulle. Ord har jag klippt ut från tidningar och limmat dit med Mod Podge. Jag vet att DT Camilla inte gillar Mod Podge i art journaling böcker för hon tycker att det klibbar ihop men jag har faktiskt inget problem med det.

Inga kommentarer: