lördag 18 augusti 2012

Födelsedagskort...

på Facebook finns en grupp som heter En kväll - en utmaning! och det är en möjlighet att för vem som helst att skapa en utmaning och de som vill är med och skapar utifrån de "regler" som är för just den utmaningen. Ibland är det en vinst i potten och ibland är det bara ära att vinna. Det viktigaste är att man sitter tillsammans en kväll var och en för sig och får sällskap!

Nåja, igår var det en utmaning av Kattis då det var hennes födelsedag. Och temat skulle vara födelsedag och något rosa/cerise. Och jag gjorde ett kort till Kattis som du ser nedan, och vet du vad?? Jag vann tävlingen! Superkul och roligt då jag är väldigt nöjd med kortet!

Jag hade påbörjat måla en Kenny K stämpel tidigare i rosa toner och tänkte att jag skulle utgå från det. Och så har vi precis fått in nya papper från Bo Bunny till Scrap-Perra som heter Double Dot och de är i Vintage-stilen. Så det är prickigt papper på ena sidan och ett svagt mönster på andra sidan och de är ganska enfärgade. Jag valde en rosa som heter Passion Fruit Vintage och använde båda sidorna.

Den prickiga som bas mot en svart cardstock -stomme. Det mönstrade är utstansad med en spellbinders die och svart lite mindre av samma die. Svart distress ink dyna fick ge lite cirklar på basen.
Blommorna har fått lite vit gesso på sig, magnolia die som ger lite liv till arrangemanget.
Liten blom-dekoration!
Maken fick också inspiration och frågade om det är några måsten i tävlingen och jag sa rosa! Så han tog samma papper som mig och hade det som botten (finns svart cardstock längst ner men det syns inte) och sedan har han limmat på Kexchoklad runt hela som en ram (eftersom Kattis jobbar på Cloetta...). Thickers- bokstäverna ser faktiskt ut som kexchoklad i stilen så de hämtade han från butiken....och sen cyklade han till OK för att köpa bilar för att skriva texten. Så han ansträngde sig mkt för detta fina kort. Tjejen är utklippt från ett collage ark från 7 Dots Studio som också har precis kommit till Scrap-Perra.
Dottern har tidigare påbörjat kortet till sin gudmor som ska få detta på födelsedagen men hon slutförde den i gårkväll när både mamma och pappa satt och pysslade. Även hon har lekt med 7 Dots Studio, både mönstrat papper och utklippta tjejen som hon dessutom har målat med pennor.
Hon har även dekorerat insidan.
Så det var så vi tillbringade fredagkvällen hos familjen Larsson, Sonen då? Jo han satt i soffan och tittade på tv och åt chips...

Tack för titten

Inga kommentarer: