fredag 8 juni 2012

Tags - skolavslutning...

Vi är klassföräldrar för sonens klass och det föll på vår lott att fixa avslutningspresent. Då Perra har lite egen erfarenhet på vad han har uppskattat mest när han har fått avslutningspresent så fixade han varsin flaska rött vin och en blomma till fröknarna och klassmormor som de har haft under året.

Och till dessa så valde jag att igår göra 4 st tags. Inspritation fick jag från min DT-kompis Åsa, om ni spanar in hennes tags så kommer ni inse att mina är lite annorlunda men ändå har jag fått inspiration därifrån. Sen har jag sett några som har gjort något som kallas för Banana-teknik (har ingen aning om vad det är men slutresultatet tycker jag liknar det) Först så stämplade jag med embossing dyna och clear embossing en stämpel från Tim Holtz. Sedan gick jag lös på lite olika distress ink dynor - vårfärgerna som kom för dryg en månad sedan, lite julfärger och lite annat smått och gott. Och lite mer stämplar och lite band nertill.
Här ser ni tagsen från sidan och ser hur det nästan är en kjol längst ner...
Det var faktiskt kul att göra dem så det blir nog fler framöver...

1 kommentar:

Marie Wisén sa...

Så läckert!

Kram Marie