lördag 23 juni 2012

LO gjord på 1 timme...

På Facebook blev jag förra veckan inbjuden till en grupp som heter En kväll - En utmaning. Det gick ut på att vid kl 17 skulle Kattiz (denna gång) släppa en skiss och sedan skulle man ha laddat upp den innan kl 22 och därefter lottades det ut vinster. Enbart ett sätt att kunna scrappa tillsammans. Då jag redan satt och scrappade med vänner i garaget och hade typ 3 projekt på gång samtidigt så hade jag inte tänkt hoppa på den. Men vid kl 18 så hade jag fastnat lite i de övriga så jag hakade på den här utmaningen. Först letade jag reda på ett foto, sen letade jag reda på ett mönstrat papper från Primas Alla Prima serie(behändigt då att jag satt i Scrap-Perras butik...) och då jag inte hittade några fler matchande papper så fick det bli Journaling diecut som Prima har också. Sedan började jag skapa med en kraft-cardstock i botten.

Jag ruffade kanterna med hjälp av Ingvils Bolmes fotfil, färgade in med dynorna på både mönstrade pappret och  diecut. Lite prima band, twine och stämplar här och där. För att det inte skulle sticka ut för mycket valde jag brun Staz-on. Lite rosor, en prima blomma och aster och så var jag klar för utom titeln. Det är både Thickers och träbokstäver från Pink Paislee.
Lite närbild.
Och nästa närbild.
Nöjd med LOn och extra nöjd med att jag gjorde den på 1 timme...Nästa utmaning tror jag pågår just nu och vet att det är en imorgon kväll, tror dock inte jag hinner ta den då vi kommer hem från semestern i morgon....och kan meddela att jag hade inte tur på lotten men kul hade jag och massor av sällskap.

Inga kommentarer: