lördag 11 februari 2012

Leker med Pan Pastel...

fick av snälla Helene låna hennes Pan Pastel som hon hade införskaffat då jag ännu inte har hunnit köpa mig några egna vilket var lite dumt då jag har anmält mig till Nat Kalbachs Uber Media kurs om Pan Pastel....

Vad är Pan Pastel då? Du hittar massor av info på den här hemsidan, men det är högpigment färg som du "målar" med mjuka verktyg. Jag testar just nu med sminkkuddar och typ ögonskuggeapplikator. Får nog bli riktiga verktyg sen antar jag... Det som jag ser fram emot att leka med är när du har ex gesso i botten och har på pan pastel så kan du ha på lite vatten och så blir det som akvarell... det ska bli kul att leka med det.

Nåja, en vit cardstock i botten, blåa himmeln är Pan Pastel utsmetad med HMs sminkkuddar... och det bruna nederkanten av cardstocken likaså. Sen är de bruna prickarna också Pan Pastel med hjälp av en Crafters Workshop mask.

Och då jag vill använda tekniken på Layouter så envisas jag med att ha lite mönstrat papper oxå :) här hittade jag ett MME papper som passade in i temat.

Vit tegelsten är en Prima mask som jag har gjort med gesso och runt den när gesson har torkat så har jag haft på lite mer blå Pan Pastel.
Diverse blommor och så har jag sprayat med Glimmer Mist de blåa prickarna med hjälp av en annan mask från Crafters Workshop. Lite Washi tejp finns också på layouten.
Väldigt nöjd med mitt första försök. Har lite mindre provbitar där jag leker med färgerna och nu ska jag in på nästa layout.

5 kommentarer:

webmosterhelene sa...

Åh! Underbart härlig!!!!

Mikaela sa...

SNYGGT!!! ja har bara hitills gjort kortbakgrunder me den men detta måste ja helt klart testa!!

Anette sa...

Jättefint och härliga färger!

Maritha sa...

Såååå fin!!

Stephi sa...

så fin, kul, det vill jag oxå prova