söndag 12 februari 2012

3 varianter av alla hjärtans dag kort...

Första två korten fick jag från en ide jag såg i ett köpcentrum.

Så jag skred till verket och klippte ut ett hjärta av en bit cardstock. Tog en näsduk och rev av små bitar som jag tussade ihop och limmade fast. När jag var klar så tog jag lite mister (här är det Black Magic och Pink Bubblegum från Tattered Angels) och sprayade lite här och där. Rosa mönstrat papper från Kissing Booth (Basic Grey) på en vit kortbas.
Nästa är i röda toner i stället. Misten är Candy Apple Red och pappret kommer från MMEs Love Me.
Sista kortet fick jag en ide från Karin, som pratade om ihoprullade Kalle Anka pocket sidor. Men jag orkade inte hämta någon pocket så jag tog mönstrat papper istället. Här är det Kissing Booth från Basic Grey igen. Jag gjorde dem olika långa och formade dem till ett hjärta.

På en bit cardstock tog jag en mask och sprayade med Pink Bubblegum i form av prickar. Sen tog jag även en gul mist i forma stjärnor, de försvann lite så jag tog en svart penna och markerade upp dem lite mer.

Bakom hjärtat finns även en Prima stämpel i form av tegelvägg.
Måste säga att jag är supernöjd med alla mina 3 varianter av kort. Nu måste jag bara komma på att göra ett till maken, dessa har ju han sett....

Inga kommentarer: