onsdag 11 januari 2012

Grattis till huset...

kort som jag gjorde till våra kära vänner som har flyttat till ett hus. Och jag fick en vild ide att jag skulle inspireras av huset. Så maken letade reda på hur det ser ut på Hemnet så här ser ni hur huset ser ut.
Och här ser ni hur mitt kort blev. Ett stafflikort med svart bas och sedan har jag gjort "huset" på det. Lite mönstrat papper som ser ut som trä-plankor, svart och vit cardstock. Det syns lite dåligt på bilden men jag har även tak i grå cardstock som sticker ut och ger lite extra dimention.

Banner är gjord med en dies från Tim Holtz med text från stickers från Authentique paper.
Gräset har jag gjort för hand, klippt i gröna remsor i olika nyanser och lagt dem lite omlott.

Sen ville dottern (snart 6 år) göra ett kort då jag hade lite "gräs" som var över. Så hon hade mitt kort som "mall" och gjorde en egen tolkning. Det mest har hon gjort själv tack vare att hon klipper och klistrar med dubbelsidig tejp från Biltema.

Hon hade dock en ide om att det skulle vara regndroppar på taket så det fick jag hjälpa till med att klippa ut och sätta dit med glue dots. Lika så banners upptill hjälpte jag till med att få dit, men i övrigt har hon pysslat själv.
Både mor och dotter var stolta!

4 kommentarer:

Maritha sa...

Vilken läcker id'e och vilket härligt kort!!

K's kort är fint det åxå. Det är kul att titta på barnen när de pysslar för de klarar ju det mesta själv nu, efter några års övning.. Men jag har inte lämnat över skalpellen än.. ;)

ScrapMyran sa...

Vilken grymt kul idé och det blev väldigt likt också!

Elin (Ellen) sa...

Så fint kortet blev.. så duktiga ni är!!Kram

Angelica sa...

Snacka om personligt kort!!! :)
Jättefint!

Hade mina funderingar på att slå en signal när jag ändå var i närheten men tiden räckte inte den här gången....men nästa vända så...

Gillade också barnmotiven:)
Ha det bra!