tisdag 20 april 2010

Ett lycka till kort...

till en kollega som ska byta jobb. Har en gammal Scrapbooking mm tidning som för ett tag sedan hade lite roliga vikningar på kort som jag har sparat och ville pröva nu.

Hittade ett gäng gamla October Afternoon papper så jag använde 2 av dessa, både fram och baksida. Jag tyckte att en ljus turkosa cardstock passade till alla färgerna så den måttade jag i två delar. Dels en stor del som är 14*21,5 där jag sedan har vikt in 7,5 från vänsterkanten. Och så en som är 20*8 cm som jag har vikt på mitten.

Därefter har jag måttat ut 4 st mönstrade bitar. En stor på lite mindre än 14*14, en på lite mindre än 14*7,5 och så två lite mindre än 10*8 cm.

Jag har edgescrappat sidorna och distressat dem med röd färg. Sedan limmade jag på det blommiga pappret i botten och det prickiga pappret på sidobiten. Därefter klistrade jag på den lilla vikta cardstocken på det blommiga pappret och måttade så att det blir ungefr på mitten. Därefter de små mönstrade på pappret på den cardstock biten, dels på insidan och på framsidan.

Jag tog en lycka till stämpel som jag stämplade med röd Distress Ink på den cardstock som jag har använt och satt fast på kanten av den lilla vikningen. Ni fattar nog på bilderna lite längre ner.


Kortet hålls ihop med hjälp av blommorna. I botten en Reprint blomma som jag har distressat lite på kanten och överst en prima blomma. I hörnet så sticker jag ner "framsidan" på kortet. Dekoration i form av en igelkott kommer från Basic Greys Green at Heart serien som är såååå söt. Och så lite basic grey knappar med scrappers floss.


Så här ser kortet ut när det är öppet. Nu ser man att papprerna passar verkligen ihop färgmässigt, en väldigt härlig kombination.


Det var ett jätteroligt kort att göra, kommer nog göra fler med de pappersbitarna som blev kvar.

Inga kommentarer: