tisdag 20 april 2010

Det har blivit mycket kort på sistone...

så nu ska jag visa upp några löpande här.

Först ut ett kort till ett par som har gift sig. Jag letade länge i mina högar och hittade ett härligt gammalt rosa papper från GCD som jag ville använda. Tog en ljusare cardstock som botten. Jag har några gånger sett en rolig vikning på kort som jag har velat pröva så jag funderade på hur jag skulle få till måtten och började vika. Måttet på kortet valde jag till 14*14 för att vara säker på att jag skulle få plats i ett vanligt 15,5 *15,5 kuvert.

Därefter var det att skära ut av det mönstrade pappret en bit som var lite mindre än 14*14 och sedan dela i fyra delar. Jag klistrade fast på pappret och började dekorera på en av flikarna.



Dekorationerna blev två stycken hjärtan från Heidi Swapp som är lite rosa/bruna genomskinliga som jag satte dit med glue dots. Jag tog även ett hjärtanpins som sitter mellan dem med glue dots. En rosa prima blomma med 3 st rosor på.

Hålen har jag gjort med en crop-o-dile. Skulle gärna ha haft på öljetter också men hade inga hemma så det fick bli utan. Och så ett organza band för att knyta ihop det.


Inuti är det baksidan på samma GCD papper som är i rosa. Har distressat i kanten med lite rosa och rött. Stämpeln är Inkido och stämplad med Distress Ink. Har även stämplat några swirls i kanten med både rosa och rött.


Superhärligt kort om jag får säga det själv;)

Inga kommentarer: