måndag 26 april 2010

Altrat med toarullar tidigare

och det blev två små minialbum. Först så ska man beklä det antal toarullar som man vill använda, jag har använt 2 st till vardera toarulle. Den här gången använde jag My Minds Eye papper från serien Ooh La La (en helt underbar serie). Sedan så plattar man till rullarna och måttar hur stort kortet inuti kan vara.
Sedan är det att klippa till kort så att de får plats på toarullen och dekorera dem efter önskemål. Jag har använt blommor, pearls och rhinestones. Runt alla foton har jag "sytt" med en vit penna för jag tyckte inte jag hade plats för någon fotomatta.


Här ser ni sida nr 2 och hur det ser ut är kortet är innuti toarullen.


Två stycket färdiga minialbum blev det, en om sonen och en om dottern, måste ju vara rättvist :). Bindningen har jag bara gjort hål med min crop-o-dile och tagit ett vanligt band och knytit.

Lite nybörjar tips från mig, gör inte kortet som ni ska stoppa in i toarullen för smala, då åker de bara ut när man håller i dem. Jag tror att max antal toarullar som går att hantera är 3 st, även 2 st blev ganska tjockt.
Jag prövade två varianter för ihopbindning men ingen av dem är jag riktigt nöjd med. Så där får ni försöka pröva er fram. Men jag tycker definitivt att ni ska prova på att göra ett minialbum med toarullar.

Inga kommentarer: