lördag 6 mars 2010

Mycket födelsedagskort nu...

och denna gång var det min make som fyller år, och hela 34 år kan ni ju se nedan;). Det är min tur om 2 månader.

Här har jag tagit en grön cardstock från mina egna förråd och till det har jag dekorerat med papper från Bo Bunnys Persuasion, pappret heter Cut outs och finns i Scrap-Perras butik (webshopen ej igång ännu, startar i april). Ena sidan har flera små rutor som man kan använda till journaling eller annat. Och jag tog en avlång som jag har edgat på kanterna. Mitt på har jag använt en av Imagos stämplar som heter Hjärtblomma med blad som också finns att köpa i webshopen. Det var första gången jag prövade dessa roliga Imago stämplarna som är smådelar som man kan bygga hur man vill, bara fantasin sätter gränser.

Tagen är målad med Distress Ink, två gröna nyanser Shabby shutter och Peeled paint. Även Grattis är stämplad med Peeled paint. Tre olika band från mitt privata lager och så blommor och pins. Den röda blomman kommer från Creative clubs startpaket, den vita är en prima blomma lika så den lilla röda. Pins kommer från Maya Road.

Och för att det inte ska vara för pluttenuttig eftersom det är till en kille tog jag ett par knappar i metall med svart scrappers floss i.

Jag är nöjd med kortet och det var kul att visa maken vad man kan använda det han ska sälja till.
Och dottern 4 år skulle ju inte vara sämre. Hon vill ta ett ljusrosa cardstock från sin pappas butik och valde då Berry Blush och hon ville använda HELA pappret så det fick bli så;)

Hon har använt mina Tom-Bow pennor fritt för att dels skriva Till Pappa Från Kristin Grattis (på sitt egna lilla sätt) och sedan färglagt olika motiv som bara hon kan förstå.


Och så har hon provat Imagostämpeln Grodan, syns här nedan, som gömmer sig bakom ett moln. Och stickerserna är hysteriskt turkosa men det bekom inte henne, hon skulle skriva pappas namn och ålder samt sitt namn.


Så här glad såg hon ut när hon hade gjort klart kortet, och pappa blev ju såklart jätteglad för kortet.

1 kommentar:

CillaT sa...

Där är ju det berömda födelsedagskortet=)Jättefint och det var helt rätt att ha det i 12x12;)Tack för att vi fick komma förbi i veckan och vi dyker med all säkerhet upp fler gånger!

Hoppas att ni får en härlig tid i Thailand=D