lördag 9 januari 2010

Grattis kort till en nybliven 60-åring...

som vi skulle ge ett presentkort till så jag vill skapa ett kort med en ficka.

Här ser ni framsidan. Stämplade upp en Magnolia stämpel, tror den heter Tilde med många rosor. Målade med mina tombow-pennor. De röda pappret är fram och baksida på samma mönstrade papper ett gammalt My Minds Eye som jag hittade i scraphögen.

Några halvpärlor och så namn och siffror är från ett av Pink Paislees bokstäver. Blomma från Prima och pins från Maya Road, brads är något gammalt som jag inte minns var jag har köpt det ifrån. Tror att det kan vara från Creative club introduktionspaketet.

Och så snöret är ett tunt guldigt snöre som jag har bara knytit.

Innuti kortet har jag sedan gjort en ficka för dels en tag och sedan ska presentkortet få vara där.

Fickan har jag enkelt gjort genom att ta en 15 x15 bit som jag har skurit bort halva på diagonalen. Sedan tog jag ett spetsband som jag satte fast på dels på sidan men även överkant av det sneskurna med dubbelsidig tejp. Och sedan på kanterna har jag satt fickan fast med lim.

Stämplat lite swirls och en prima blomma med en röd brad i mitten. Några andra vita blommor som jag är osäker på märket.

Tagen är en färdig som jag har färgat med två olika nyanser av Distress ink och så tre olika snören som jag har knytit fast i hålet.


Jag tycker att kortet blev väldigt bra och ska bli spännande och höra vad mottagaren tyckte.
Detta är mitt första kort som jag har gjort år 2010. Får se hur många det blir i år.

1 kommentar:

ScrapMyran sa...

Om dina kollegor skall fortsätta gå in i väggen blir det nog endel kort i år också =) Superfint i alla fall! När tänkte du dela med dig av Stellas-alstren då?