fredag 20 november 2009

Julflaskkort

Jag har gjort ett gäng flask kort som jag tänkte att man kunde ha när man blir bortbjuden i dessa juletider, ex att ge med glöggflaska eller vinflaska. Nu hade vi inga flaskor alls hemma så det blev att fotografera på vårt köksbord.

Här ser ni 4 olika varianter. Tog en röd cardstock som bas till alla 4. Och så tog jag fram mina nya Magnolia stämplar, 2 med motivet Mary Christmas och 2 med motivet Tome med lykta.

Här ser ni första med Tomten. Pappret i botten är förra årets julpapper från Indiko som jag inte använde allt förra året. Målad med TomBow-pennor. Den röda tomteluvan har klarlack för att ha lite mer 3d effekt. Lite blommor och blad för att göra den lite mer levande och så organzaband ovanför god jul stämpeln.
Här är den andra med Tomten. I botten hade jag ett gammalt Forma papper från förra årets julkollektion. Även här målat tomten med TomBow-pennor och klarlack på luvan. Men här har jag också använt grön punchinella bakom tomten. Blommorna var vita från början men jag har färgat dem med mina Distress ink, dels grön och dels röd. Och så röda brads.



Nu till Mary Christmas. Så klart målat med TomBow-pennor, grön punchinella. Även här vit blomma som jag har målat med Distress Ink. Pappret i botten är förra årets Forma julkollektion.


Sista varianten av julflaskkort. Pappret i botten är förra årets Basic Grey julserie (eller ännu äldre, minns inte riktigt när jag köpte den). Här prövar jag en annan variant av dekoration. Så jag har hittat en röd filtband som jag har fäst god jul hälsningen på och så en stickers som jag har köpt från Lagerhaus tillsammans med en pins av märket Maya Road som jag köpte på Mians för ett par veckor sedan.


Nu så ska jag bara se till att bli bortbjuden ;)

Inga kommentarer: